måndag 5 september 2011

Sommaren är kort.....

Ja det är länge sen jag var här och uppdaterade. Sommaren är så gott som förbi. Mycket har hänt här på vår lilla Änglagård. Allt från Bröllop till begravning. Det har bara blivit lite utav renovering, men vi njuter i fulla drag ändå =) Här kommer en liten rundvandring utav en del som vi varit med om i sommar och självklart kommer självaste brudparet att komma som första plats!




 Vi gifte oss i Juli på min älsklings födelsedag i kyrkan som finns i vår lilla by. Det var en dag med tropisk värme och endast en liten pytteregnskur kom. Det ska ju bringa tur säger dem!

Här kommer lite bilder från vad som hände innan bröllopet......
Vi fick uppleva en fantastisk ihopslagen möhippa och svensexa. Rekommenderas varmt. Det var så otroligt kul att få vara med om varandras. Temat var "hippies" och alla var utklädda och levde in i det gamla 70-talet. En oförglömlig dag med bara peace, love and understanding!




I Bröllopspresent fick vi av mina kära kusiner, biljetter till en fantastisk konsert med Rhapsody in rock.


Andra förberedelser var att bygga klart staketet runt trädgården.
Detta var och är ingen ovanlig syn hos oss=)


Ett par dagar innan blev vår lilla altan klar. Den är gjord med råa lärkplank.
Vi hoppas på att den ska hålla hela vårt liv.


Även hundarna skulle "fixas" till. Här sitter vår stora hund Zorro. Allt hår som ligger runt honom-satt på honom. Tänk om han skulle fällt allt det håret inomhus istället....puh! Vi fick låna en superbra borste som tog bort allt överflödigt på ett kick. Han blev så fin!




Det finns många sätt att plantera blommor på. En gammal fotogenlampa blev en hängampel. Hittades på en järnskrothandel i närheten.


Min man plockade fram timmerväggarna på stallen. Blev kononfint med gamla vagnshjul hängandes.


I våras plockade jag ju fram den gamla stengången, men orkade bara göra halva biten. Den var ju sååå igenväxt och det tog på krafterna att rensa den. Så bestämde jag mig ändå att be en god vän att hjälpa mig och plocka fram den sista halvan så att det skulle bli extra fint till bröllopet. Vi hade ju kvällsmingel i trädgården på bröllopsdagen och då ville jag ha lite i ordning. Det fick jag med =)



Jag gillar att göra staket. Det gamla var alldeles uppruttet och jag bestämde mig i all hast att det skulle väck och ett nytt skulle upp. De gamla ekstolparna fick dock sitta kvar. De var i så gott skick att de kan hålla i säkert 20 år till. Därav blev tvärliggarna på lite olika nivåer som ni ser. De gamla fästena var nämligen omöjliga att flytta. Det gör inget tycker jag. Påminner bara om att en äldre generation funnits på plats och konstruerat. Grinden fyller ju sin funktion ändå. Den gamla grindklappan skulle absolut fortsätta hänga med
även den för jag älskar gammalt järnsmide.



Det var allt för denna gången gott folk. Rundvandringen fortsätter så småningom.
Ha det gott. Vi ses när vi ses!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar