måndag 19 september 2011

Allting har sin tid!

Eftersom vi har köpt ett stort hus som ska renoveras, så tar det också lång tid att få klart. Vi sliter inte så svetten rinner utan tar lite i taget för att det inte ska bli jobbigt på något sätt. Jag har många funderingar och ideér kring hur delar av huset ska restaureras på eller byggas till på. Med vissa saker vill jag vänta med för att få tid att helt klart veta vad jag ska göra med. Trappingången som vätter ut mot samhället ville jag först bygga en glasveranda till. Men där har jag ångrat mig. Det får bli ett enkelt litet tak som sticker ut och skyddar dörren. Har förstått att det blir fasansfullt med arbete där annars. Så i år började jag med att måla om lite. Eventuellt ska vi byta ytterdörr i framtiden, men den var så ful att jag målade den iallafall samtidigt som jag började måla om fönstrena. Själva hela huset får målas först nästa år. Har ju varit för dåligt väder denna sommaren och ingen tid för det heller.


Har lite kvar att göra. De fula rören till staket avskyr jag och det var ju inte så lätt att ta bort det utan att fördärva det som var gjutet. Så därför byggde jag in det med staket av trä. Som ni ser har jag lite kvar, men det får göras till nästa år. Som sagt allting har sin tid.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar