onsdag 21 september 2011

Boxbygge!

Som ni kanske förstått så har vi några hästar på gården och även dem ska ju ha tak över huvudet vid dåligt väder. Vi har ju ganska stora ytor uthus, men inte direkt godkända boxar eller spilltor till hästarna. Bara en gammal ladugård där min man knappt kan gå raklång utan att slå i huvudet och vi som har stora hästar. Så hade vi lite tur med oss att hitta ett utrymme som troligvis har använts som spannmålsförvaring. Golven är gjutna och det är ju perfekt för boxar. Två blev det och maken har byggt allt på egen hand med gamla medel. Han hittade tjocka, sågade timmerplank som fick bli väggar i boxarna. Sen använde han gamla slanor som använts till att hässja hö med, som fick bli skydd för att hästarna inte ska kunna bita varandra. Måste säga att designen på hela bygget är fantastiskt snyggt gjort. Han är duktig min man!




Visst ser min häst ganska nöjd ut ändå ;)
Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Hej

    Vad fint ni gör det Fatima!!
    Det ända jag grunnade på med dessa jättefina boxar var att får dom verkligen vara ifred för hästarna tänder....?
    KRam Tina L.

    SvaraRadera
  2. Nej tyvärr så tycker deras tänder om att bita i det, så vi ska pensla det med någon slags hästtjära. =)
    Fatima

    SvaraRadera
  3. Jättefint är det alla fall!!!!
    Jag är så avundsjuK!

    SvaraRadera