torsdag 22 september 2011

Bakspade får liv igen!

Vi bor ju i en liten kyrkby och där har husen nummer. Typ alla utom vi. Fast i somras köpte jag siffror, för det skulle bli lättar för gäster att hitta hit. Jag ville helst inte sätta siffrorna på huset, så jag har funderat och funderat på hur jag ska göra. Så när jag en dag gick in i vår snickarebod som innehåller allt och inget, så fick jag en idé. Jag hittade nämligen en gammal bakspade. Aha tänkte jag, den ska jag använda till siffrorna. och så här blev det.......

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Kul idé. Såg i någon tidning där de hade använt en skyffel som grund och satt ett urverk på den platta sidan. Blev en riktigt snygg klocka, dock väldigt annorlunda :-)

    Kul att följa ert "lilla" renoveringsprojekt, btw. Lycka till!

    SvaraRadera