söndag 11 september 2011

Kärlek och värme i gammalt hem!

I sommar gjorde vi några små investeringar. Bland annat en gammal kamin som vi satte in i vår sal. Den har installerats och värmt vårt hus några kalla nätter. Underbart, för nu börjar det bli lite råkalla nätter och dagar med för den delen. Hösten har kommit och det är bara att gilla läget. Fast man kan göra det väldigt mysigt med tända ljus, en varm brasa med en god kopp te i händerna och man kan börja sätta upp vintergardinerna så smått. I år har jag sytt några nya som är lite tjockare och ska hålla kvar så mycket av värmen som möjligt.

Skyddsplåten är gammal och kan verkligen återanvändas.

Här kommer några andra små inköp!
Jag har blivit lite smått galen i plåtskylltar =)





När jag gick runt i hagen häromdagen, hittade jag ett fint äppelträd. Fullt av fina äpplen. Så det var bara att börja plocka. Sen gjorde jag en stor gryta med äppelkräm. Gott och nyttigt. Enkelt var det med.




Ha det bra. Vi ses när vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar