söndag 9 oktober 2011

Storslaget knäckebröd!

Igår var jag hemma hos en mycket god vän och där fick jag prova hennes hembakade knäckebröd. Jag blev så förtjust i dem att jag var tvungen att fråga efter receptet. På kvällen bakades det för fullt, och måste tillägga att det var superenkelt att göra. Dessutom är det enormt nyttigt och jag vet att det inte innehåller några koncerveringsämnen eller andra skrämmande e-ämnen. Det är jag glad för. Risken finns och den är stor, att vi kommer att äta dessa fullkornsknäckena som om det var godis!


2 dl majsmjöl
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl pumpakärnor
1/2 tsk salt
1/2 dl rapsolja

Blanda ihop och tillsätt 2,5 dl vatten och låt stå 10 min.
Bred ut på bakplåtspapper. Strö över lite flingsalt.
Gräddas mitt i ugnen i 1 tim och 15 min. Ugnen
ska vara på 150 grader.
Ät och Njut!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar