lördag 12 november 2011

Höstmys!

Då har verkligen hösten kommit. Alla löven har trillat och vi har krattat och krattat. Eftersom vi har stora lönnar med många stora kronor, så blir det gaaanska många löva att samla ihop. Hör liksom hösten till. Likaså att plocka in sommarens blommor, som pelargonerna.
Inomhus börja jag så smått att förbereda inför julen. Lite tidigt kanske, men jag vill inte behöva ta allt på en gång. Lite lingonkransar som kan stå ute på trappen så länge är ju inte helt fel.
Häromveckan fick jag ett bra erbjudande från ellos och då gäller det att passa på. Jag har länge velat ha en sänghimmel, så jag köpte en sådan. Det var dock svårt att hitta den perfekta och de är ju lite svåra att göra själva. Så det fick bli en stilren och enkel variant. Jag ska så småningom sätta en ros eller nåt i toppen. Tyg hade jag inte heller hemma som passade, så det fick bli lite gamla spetsgardiner så länge. Det blev ganska fint och deffinitivt mysigt. Väggen vid sängen kändes så tom och kal innan. Nu känns det som att gå och krypa in under en liten koja. Som om man var barn på nytt =)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar