onsdag 5 september 2012

En liten dröm uppfylld!


Så var det klart. Min alldeles egen spiskåpa. En liten dröm jag hade när vi flyttade in i vårt hus, att ha en gammaldags kåpa över vår fina AGA spis. Trodde att det skulle vara svårare än det var att göra den här. Jag började med att skruva fast bjällken och sen reglade jag så att gipsskivan kunde fästas i något stabilt. Jag köpte mig ett ljutjärnsgaller för att värmen inte ska stanna kvar i kåpan utan spridas utåt. Lite lister för att dölja både skavanker och snett tak =/ Sen var det bara att börja rolla på lite vit färg. Jag valde en roller med ludd för lite skrovlig effekt. Så ser det mer ut som murat.
Jag är iallafall nöjd och nu är det bara till att njuta av att köket är mer komplett!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar